Tuesday 18 December 2012

Ekspedisi Menjelajah Borneo 2012 ( Banjarmasin )

19.11.2012 ...

Peserta konvoi selamat tiba di Kota Banjarmasin pada jam 11 Malam dan terus ke hotel Swiss Bell yang berdekatatan dengan sungai Barito ... Kedatangan peserta konvoi telah disambut oleh rakan - rakan IOF dari KALTIM dan juga Pak NUNUQ @ ANUGERAH RACHMANTO yang bersusah payah mengambil JALAN ATAS ( Kalaplterbang ) dari KOTA PONTIANAK ..

20.11.2012

'Free & Easy' untuk semua peserta konvoi ... Sebahagian ahli konvoi telah mengambil kesempatan menyusuri Sungai Barito yang merupakan salah satu 'Trademark' Kota Banjarmasin dan selepas itu dibawa terus ke Kota Martapura yang terkenal dengan pelbagai jenis batu permata dan perhiasan .. Lain - lain peserta konvoi ada yang membuat pemeriksaan kenderaan masing - masing setelah melalui jalan yang cukup panjang dari Kota Pontianak sehinggalah Kota Banjarmasin .. Kota Banjarmasin merupakan ibukota kepada Provinsi Kalimantan Selatan ...Selain daripada menyusuri Sungai Barito dan Kota Martapura , pelawat yang datang ke Kota ini juga boleh mengambil pengalaman melihat Pasar Sayur dimana sebilangan besar aktiviti jual beli dilakukan di atas perahu ..Antara lain , di Banjarmasin ini juga terdapat 'Southern Tip Of Borneo ' yang merupakan bahagian bawah Borneo bertentangan dengan Simpang Menggayau di Kudat , Sabah yang merupakan bahagian teratas Pulau Borneo ...

Pada sebelah malam , peserta konvoi telah diraikan di satu majlis makan malam oleh pihak BNI diketuai oleh Pak Agus Ariyanto yang juga merupakan Regional Manager BNI di Kalimantan ... Majlis ini  merupakan kerjasama dengan pihak IOF atas usaha yang dilakukan oleh Pak  Nunuq dan rakan2 IOF Kaltim & Kalsel( Pak Ady Suriadi dan lain - lain ) ... Terima kasih  ..




No comments:

Post a Comment