Friday 14 December 2012

Ekspedisi Menjelajah Borneo 2012 ( Kota Pontianak )

16.11.2012 ...

Pagi jam 8.00 .. Semua peserta konvoi telah dikumpulkan untuk mendengar taklimat daripada Ketua Konvoi , Marshal Perjalanan dan juga dari Pegawai Protokol kelab ... Pada jam 10.30 pagi , konvoi seramai 20 buah kenderaan telah memulakan perjalanan dari Bandaraya Kuching menuju ke Entikong yang merupakan sempadan antara Kuching ( Sarawak ) dengan Kota Pontianak ( Wilayah Kalimantan Barat )..
Setibanya peserta konvoi di perbatasan sempadan , sambutan hangat yang akan dilalui oleh peserta konvoi telah mula terasa dengan terpampangnya kain rentang dari IOF Kalbar dan pihak Bank Negara Indonesia ( BNI ) di pintu masuk sempadan ..

Bagi melicinkan segala urusan melibatkan dokumen di Entikong , pihak IOF Kalbar telah menghantar dua orang pegawai mereka iaitu En.Roberto dan juga En Rizal yang didatangkan khas dari Jakarta .. Pihak BNI sendiri telah menghantar pegawai mereka bagi menyambut kedatangan peserta konvoi di Sempadan dan sempat memberikan cenderahmata kenangan kepada semua peserta konvoi .. Terima Kasih atas budi baik kalian ...

Petang jam 4.30 ... Konvoi memulakan perjalanan dari pintu sempadan Entikong menuju ke Kota Pontianak .. Perjalanan yang agak berliku dan melalui jalan yang sedang dibaiki ditambah dengan hujan lebat dan banjir disesetengah tempat agak melambatkan perjalanan ... Peserta konvoi hanya sampai ke hotel di Kota Pontianak pada jam 11 malam dan terus ke majlis jamuan makan yang disediakan oleh pihak BNI dan diiringi oleh pihak IOF KALBAR yang diketuai oleh Pak Nunuq @ Pak Anugerah Rachmanto .. Kesabaran dan kesungguhan oleh pihak BNI , Pak Nunuq dan rakan IOF KALBAR amatlah dihargai dan sesuatu yang tidak mungkin kami lupakan ... Terima Kasih Sekalung Budi ..

* Bermula lah sudah perjalanan yang panjang bersama En Rizal @ Bravo Mick ......

Info untuk Kota Pontianak ..
- Ibu Kota Kalbar ..
- Tempat Menarik Untuk Dilawati ... Tugu Khatulistiwa & Menyusuri Sungai Kapuas




No comments:

Post a Comment